11 Nisan, 2009

Ekibe HAKAN’ı transfer ettik.

Sabah erkenden vadinin yolunu tuttuk. Tüm ana kutularına ana memeleri verilecekti. Kafese çıkmış memeleri bitirdim. Kapalı meme yetmedi. Birol Bey verecekti onun kutuları doldurduk, maalesef fazla çıkmadı. Halil’den aldık 5 ana arı memesini. Geçen hafta arı bakımında 7 çıtalı bir arının anasını yok etmişim.

Ana memeleri kapanmış. Ana memelerini kopararak fazla çıtaları diğer ailelere verdim. Bunu fırsat bilerek ana üretmek üzere larvalar verildi. İhtiyarladıkça gözler zayıflıyor. Hakan Bey larva aktardığımızı görünce denedi. Hani hakkını vermek lazım güzelde larva aktardı.
Hakan güneşin yardımıyla aktardı larvaları.

Ben genelde lamba kullanıyorum.

Larvaları çok küçük olarak alabiliyor.

Gözler arızalanınca tam göremiyorum.


Larva kaşık üzerinde.


Ana arı üretilmek üzere larvalar tek tek fincana konuyor.


Bende aktarılan larvaları alarak ana arı üretim çıtasına takıyorum.


Toplam 3 koloniye ana arı üretilmek üzere 81 larva verildi.

Arılarımızı kontrol etmeye başladık.

Bu gün arılar çok saldırgandı. Bacaklarımdan kaç tane soktuklarını unuttum. Arının soktuğu bacağıma kan toplanmış.


Hakan'la beraber ilk olarak, yapılan 5 çıtalık ruşetlerimize arı ailesi aktarıldı. Emanet ruşeti açtık aktarmak üzere. Yaklaşık 3 çıta arısı vardı. Yumurtlayacak yer kalmamış olmalı ki 5'inci çıtanın yerine dalak örmeye başlamışlar.


Yolda Habil abinin yanında Mahmudiyeli amca vardı. Yarın damızlık ana alacağımdan uğramadan geçmek olmazdı.

Yarın yorucu bir gün daha bizleri bekliyor.

Hiç yorum yok: