31 Mayıs, 2009

DENEMELER

Mayıs ayının son günlerinde çalışmalar çok yoğun olarak devam ediyor.

Arılarımız deneme parsellerini sevdiler.

Haşhaş denemesinde arılar kendileriyle yarışıyorlardı.
Her çiçekte en azından beş altı arı vardı.

Devamlı polen topluyorlardı.

Bu arıcılık bizlere bitki polen renklerini öğretiyor.


Deneme parselleri küçük alanlara ayrılmış ve uygulamalar farklı olarak uygulanıyor.

Araştırma sonunda ortaya çıkan sonuçlar bilimsel yayın olarak yayınlanmaktadır.


Arılar bu kadar çok fiğ bitkisine hiç ilgi göstermiyorlar.


Pancar denemesinden bir görüntü.


Buğday da damla sulama ve daraltılmış alan uygulaması denemesinden bir görüntü.


Rasat parkında, misafirimiz olan serçe.



Hafta sonu sabah erkenden arılarımın eksikliklerini gidermek için erkenden arılığa gittim. İlk olarak kendi arılığımdaki arıların acil yapılacak işlerini yaptım. Tüm bakım malzemeleri ( Kovan, petek, ilave,ruşet, körük malzemesi ve 2009 model ana arılar) kamyonette. Halil bey'in arılığındaki arılarımın acil işlerini yaparak fazla oyalanmadan Birol bey'in arılığındaki arılarımın bakımını yapmaya gittim. Tüm kolonileri polen toplamayı düşündüğümüzden polen tuzaklı kovanlara aktardım. Birol bey'in arılığındaki işlerimi bitirdikten sonra, Katip abi'nin arılıktaki arılarımın bakımını yapmaya gittim. Halil bey'in körükçüsü o kadar fazla ki, bana körükçü tahsis etti. Kendi arılarımın bakımını bitiremeden Mustafa Hoca da geldi. Mustafa hocanın 6 kolonisinin bakımını yaptım. Kendi arılığıma geldiğimde akşam olmak üzereydi.
Bu yıl çok değişik bir iklim yaşamaktayız. Bahar gelmedi diyorduk. Arılara petek kabarttırmamız gerekiyor. Koloni sayımızı yükselteceğiz. Bizler petekleri kabarttırmadan yaz gelecek gibi. İki gündür arılar kemerleri ballamaya başlamışlar. Güçlü arılarımda duvar peteklerine bal dolmaya başlamış.

Tüm arıcılar bol ürünlü bir sezon geçirirler inşallah.


Hiç yorum yok: