20 Eylül, 2007

İKİ İLGİNÇ OLAY Ve ARI KUŞU SALDIRISI

…………….Bu gün iki ilginç olay geçti başımızdan. Sabah arıları dışardan kontrol ettik Şahin arkadaşla. 30 nolu kovanın uçma tahtasında bizim boyalı ana ölü olarak duruyordu. Mesai başlayacağından ölü ana arıyı alarak mesaiye başladık. Mesai bitimi arıların yanına geldim. 53 nolu arımın uçma tahtasında arı topluluğu vardı sanki sıcaklık fazla olmuş gibi kovanda. Önce 30 nolu kovanı kontrol edip 2007 model olan yerli arımıza ana vermekti hedefimiz. Kontrol sonunda 30 nolu kovanın anası sağlam olarak dolaşıyor kovanda. Yumurta ortalamasını da arttırmış. Ölen ana hangisi acaba?
…………….53 nolu kovanı açtım içini kontrol ederek mevcuduna göre uçma deliğini büyütecektim. Arımda bir sıkışıklık yoktu kovanı kapatarak uçma tahtasındaki salkımı dağıttım. Salkımdaki arının rengi benim arıdan faklıydı. Bunu sonradan fark ettim tabi. Kalan salkımı yere düşürdüm. AAAAAA salkımda 2006 model olduğu boyasından anlaşılan, Kafkas melezi anaya çok benzeyen bir ana var. Hemen anayı alarak ana nakil kutusuna koydum. Kayıtlara baktım sadece 1 kovanımda 2006 model beyaz boyalı ana vardı. Hemen o kovanı açtım.Bizim beyaz boyalı ana kovanda yumurtluyor. Anladık bu bir oğuldu. Kime ait olduğu belli olmayan bu koloninin sadece ana arısı elimizde kaldı. İnsan oğlu işte. Elimde 20 kadar yedek ana var. Yaklaşık 1,5 çıta arılı ve yumurtlamaları güzel. Onlar dururken misafirimize askerinin girdiği kovanın anasını bularak, 2 ballı 1 karışık yavrulu ve 1 yumurta atılacak çıta alarak, yeni kolonimizi oluşturduk. Ana arıyı 2 saat sonra kovana serbest bıraktım.
…………….Acaba öldürülen ana arı bunun gibi bir oğul muydu? Bizim koloniden mi geldi? Cumartesi kontrol sonucu netleşir cevap. Misafirimiz acaba koloni tarafından kabul edilecek mi? Cevaplar cumartesi yapılacak kontrole kaldı..
.................Arı kuşu saldırısı ben buna razıyım. Baharda bunun 10 katı kadar saldırırlar.
Arı Kuşu Saldırısını İzlemek için Tıklayınız.

Hiç yorum yok: