01 Ağustos, 2007

HAZIRLIK

...........Arıcı arkadaşlar. Baharda geliştirdik arılarımızı. Gerekli müdahaleleri yaptık. Bal almak için yapılan uygulamalarda eksiklikler ortaya çıktı. Bu eksiklikler arıdan, arıcıdan ve en önemlisi de iklimden kaynaklandı.
..........Ben bu yılı kadar görmediğim işlemler gördüm arılarımda. Bunları gidermek için yapılan işlemler sonucunda azda olsa bal alabildim. Genelde bal verimi düşük kaldı. Ortaya çıkan şartlara uyum sağlayan arıcılar bal alabildiler. Benim gibi böyle yılı ilk görenler, bal alamadı veya az bal aldılar. Genelde Mayıs ayının 15 gibi bal tahminini yapardım. Mevsim sonunda % 20 tahminden fazla bal çıkardı. Bu yıl zannedersem %20 altında çıkacak. Bu yılkı tahminimiz 685 kg olmuştu. Zannedersem bu değere ulaşamayacağım. Arılar bu yıl daha hassas olmuşlar. Yavru çürüklüğü ortaya çıkacağa benziyor. Varoa daha fazla olacak gibi. Arılar bu yıl çok aşırı yağmalama eğilimindeler. Bunu nektardaki şeker birleşenlerin oranına bağlıyorum. Arılar bazen şeker oranı yüksek nektarı bırakarak şeker oranı düşük nektara çalışıyorlar. Bunun nedeni nektardaki şeker birleşiklerinin oranları ile ilgili. Ballara bakılırsa sabit arıcılık yapanlar bile balın bu yıl çok faklı olduğunu görüyorlar. Gecen yıl arıya sakaroz vermemiştim, balda 2,57 sakkaroz çıkmıştı. Bu yıl yaklaşık olarak 19 arıma arı başı 10 kilo şeker düşmüştü. Balda çıkan sakaroz sıfır ( 0 ) hayret ediyorum. Genelde şeker vermesen de nektar kaynağımdan dolayı sakaroz olurdu balımda.
..........Zamanla biz arıcılarda değişime ayak uydurmanın yollarını bulacağız. Şimdi karlı günlere hazırlıklar başlamalı. İzine çıkıp dönüşte kışlama işlemlerine başlayacağım. Boş zamanımız çok olacağından sorulan sorulara elimden geldiğince cevap yazacağım. Hayyamın arılığından. Bu günler geri gelecek.

Hiç yorum yok: