12 Ağustos, 2007

BİROL YAZDI

Birol yazdı Osman amcada görünce fotoğraf çektirdi.
Yeni bal alma ekibi. Sadece Birolla ben bal almıştık.
Arılar ölür diyen olur diye bu üç faklı zamanda konan kovanları yayınlamak durumunda kaldım.



Ekip zayıf olunca iş Birol ve bize düştü. Yaklaşık olarak Osman amcanın 14 kovanın balını 8 saatte alabildik. Hava çok sıcaktı. Osman amca baharda gittiğimiz yerdeki konaklama yerimizin sahibi. Yaklaşık olarak 240 kilo süzülmüş 120 kilo kadarda petekli bal aldık. Birol o kadar yoruldu ki arabayı ben sürmek zorunda kaldım. Ekip bal alırken sağlam olmalı. Öyle arıdan anlayan iki kişiyle olmuyor. İnanın kovanlara akan balları arılar alsın diyerek ( Yağmacılık umurumuzda bile değildi yorgunluktan. ) ortalığa bırakarak geldik. Tabi Osman beyin arısının ilk bahar bakımını Birol beyle yapmıştık. Bu kadar sıcak bir yerde bu kadar bal olmasına şaşırdık. Seneye denemek için ikişer kovan bırakmayı bile düşünüyoruz. Bizim arıya sıcak gelir ama denemek lazım. Zannedersem hava 40~45 derce arsasındaydı. Bereketli olsun OSMAN amcaya, hiç bakım yapmadan bizim bakımla bu kadar bal almak çok iyi. Son düzenlemeleri Mayısın yirmisi gibi yapmıştık.

2 yorum:

Ali Türk dedi ki...

Efendim yan yattı çamura battı yok.yaptıgınız işi düzgün yapın.beni bakanlıktanmı edeceksiniz.baktığımda iyi şeyler görmeliyim.siz yağmacı arılaramı Osman amcayamı çalışıyorsunuz.efendim personel yokmuş.pehhh sen bakanını bir ara sana personel yağdırırız.önce randevu alın ama::)))
Olsa bizde şimdi dondurma yalardık beeee.

Unknown dedi ki...

Selamlar
Amca o ballardan azda bana gönder.