22 Eylül, 2007

KAYBOLAN ANA ARILAR

……………Bu yıl arılar ana arıları neden değiştirmek istiyor? Bana göre mevsim sıcaklığı ile ilgili diye düşünüyorum. Benim kullandığım ırk bana çok uygun olduğundan devamlı aynı ırkla çalışıyorum.
……………Bu yıl mevsim sıcakları normalden yüksek olunca bizim anaların yumurta ortalaması az geldi. Analar her zamanki gibi yavru sayısını azalttılar. Havalar soğuk olacak diyerek. Ama bu yıl arının devamlı alışık olduğu yıl değil. Başladı arılar anayı yumurtlatmak için baskı yapmaya, yumurtlamayı kesmiş ana arılar öldürülmüş. Kovan anasız kaldı. Arkadaş diyor ki bu yıl millet ana arılardan şikayetçi. Tabi şunu da söylüyorlar arılar anaları yedekliyorlar. Acaba analar çiftleşe bilecek mi? Mevsim ana arıların iyi çiftleşeceği zamanı geçti. Bu yoğunlukta arı kuşu olduğu ortamda döne bilir mi analar malum.Çiftleşse ne kadar randımanlı olur, onu zamanla göreceğiz. Mayıs ayındaki çiftleşen ana arıyı çok arar bu anayı yedekleyen arılar. Sanki mevsim daha sıcak olacak ve yumurta ortalaması daha yüksek analara ihtiyacım olacak.
………………… Arılar bunumu bize anlatmaya çalışıyorlar. Eskişehir artık iklim olarak daha sıcak bir iklim kuşağına girdiğini arılar anladı da biz anlayamadık mı acaba?

Hiç yorum yok: