27 Nisan, 2008

İLK DAMIZLIKLAR GELDİ

Sabah erkenden yola çıktık. İlk olarak Birol beyin ilaveler alınacak. Köye vardığımızda her taraf sisle kaplıydı.Bu kadar sis var. Birol’un arıları burada olsaydı çalışmıyor olacaklardı. Araçtan inerek ilavelerin bulunduğu yere gideceğiz. Önce fotoğraf çekiliyor.
Arabanın içi düzenlenerek malzemeler konacak.
Sis damlaları sarı çiçeğin üzerinde.
Vişne çiçeğinin sabahki durumu.
Birol bir bir taşınacak malzemeyi ekip elemanlarına veriyor.
Hızlı bir şekilde taşıma işlemi yapılıyor. Vadide misafirler olacak.
Birol son partiyi iki tane getirdi. Erol ağabeyede verdi, oda sesini çıkarmadan taşıyordu. Ben dedim Erol abi düşersin dur birini ben taşıyım. Nerden dedim! Kendim taşırken kayarak düştüm. İlaveyi bırakmamak için çalışırken, sonunda attım yere ilave kırıldı. Tabi ki medyacılar yoklardı yerde yuvarlandığımızı kayda alamadılar.
Biz vadiye gelesiye arkadaşlar gelmişler bizleri bekliyorlar. Hala benim düşmemi söyleyerek gülüyorlar.
Saf dağ analarımızı almak için vakit kaybetmeden dağa çıkmaya başladık.
Halil zayıf aldı. Kayıtlar arılıkta kalmış. Şu anda 2 adet kutu dağda boşuna bekliyor. İçlerinde ana arı yokmuş. Çiftleşmesi için bırakılan birinci tur analardan 9 ana arıdan 7 adeti yumurtaya başlamış. Bu analar alındı. Gelecek hafta alacağımız anaları kontrol ettik. Kayıplar var.
İşlemler tamamlandı. Anı fotoğrafı çekindik.
Mustafa amcanın yanından ayrılarak arılığa hareket ettik.
Hareket halindeki aracın içinden bizim arının bulunduğu arazinin fotoğrafını çektim.
Yapılan işlerden sonra vadi girişinde çay molası verildi. Günün yarısı bitmişti.

Hiç yorum yok: