15 Haziran, 2008

ARI NAKLİ

Cumartesi günü arılarımı kontrole gittim. Gördüğüm manzara bu şekildeydi. Hemen termometreye baktım 38 derece gösteriyordu. Nektar gelişimiz hızlanmış.
Hava sıcaklığı yüksek nektarda bol gelince kovan içinde hararet yükselmiş.

Birol Beyin arılarını Halil BİLEN arkadaşın arılığa getirmiştik. Onların tekrar dağa götürülme zamanı gelmişti. Birol Ve bacanağı benim arılığa geldiler. Denemelik olarak bende 4 adet koloniyi dağa götürdüm. Bu kolonilerden 2 adeti Kafkas melezi F1 , 1 adeti dağ saf arısından ve son kolonide Dağ F1 olarak götürüldü. Bakalım Eskişehir’in içi ile Birol’un arılıktaki verimlerine.Birol, damızlık olarak kullandığımız koloninin önünde fotoğraf çektirdi. Vadide beraber olduğumuzdan numaralama ( 1~9 Damızlıklar, 10~29 ?F1, 30~39 ?F1, 40~49 Kırklareli arısı, 50~59 Muğla, 60~69 yerli ve 70~75 dağ saf) sistemimi biliyor.

Arıları yüklemeye başlamadan Gürbüz Beyin getirdiği çayı içiyoruz.

Arı yükleyecek olamasak muhabbet iyi.

Arıları, Gürbüz, Erol , Birol, Birol’un bacanağı ve ben yükledik. Varış noktasında 3 kişi kaldık. Orada Birol beyin Akrabası yardım etti.
Arıları arılığa yerleştirdik. Bundan sonrası onlara kalmış.
Bol bal verirler inşallah.

1 yorum:

Taşkın ÖZŞAHİN dedi ki...

işlerinizde başarılar
arılarında maşallahı var hani
nazar değecek
kolay gelsin