25 Haziran, 2008

FAZLA PETEKLERİN ALINMASI

Bu yıl nektar alanımız verimsiz. Tarlalar susuzluktan yarıldılar, toprağın derinlikleri görünüyor. Havalar sıcak olduğundan her yıl Temmuz 15 gibi açan ayçiçekleri açmaya niyetleniyor. Bu da demek oluyor ki bizim mevsim bu yıl 20 gün erken geliyor.
Bu aradaki nektar olmadı. Benim yoğun nektar akışım 15 Haziran gibi başlar ve Ağustos 5 gibi bitiyordu. Bu yıl 3 4 gün nektar geldi ve kesildi. Bir hafta bekledim nektar devam eder diye. Nafile. Arılar neredeyse erkekleri atacaklar.
Zayıf arılar erkek arıları atmaya başlamışlardı.
Arılarımızı Birol beyin arılığa taşımıştık. Ayçiçekleri açmak üzereler. Arıları nakil ederken ani karar verdiğimizden, arıların eksik peteklerini acele ile tamamlamıştık.
Bu gün mesai çıkışı arılığa giderek arılardaki fazla petekleri geri aldık.
Arıları bala yönlendirdik. Nektar az da olsa geliyor. En azından buradan çok iyi polen geliyor. Nektar az gelse de arılar yavru yapacaklar yaylada. Bakalım ilk defa yaylaya gelmiş oluyorum. Sekiz on yıllık hobi olarak arıcılık yapıyorum, ilk defa nektar alanımı terk etmek zorunda kalıyorum.

Genelde gelen polen Laden ( Pirnal ) ağacından geliyor.
Tüm arılarımız kırmızı yoğunlukta polen topluyor. Birol beyinde arıları aynı yoğunlukta toplamasına rağmen arada siyah polenlerde var. Yaklaşık olarak 40 koloniden polen alınıyor serbest olarak.
Geneli bu renkte.
Sadece damızlık kullandığım bir koloni bu şekilde polen topluyor.
Nedenini bilmiyorum. Bu bitki nedir onu da bilmiyorum. Yabani yonca olabilir. Hafta sonu kontrol etmeliyim. Tek bitkiye endeksli arı duymuştum ama bu kadar faklı polen toplayacağını düşünemiyordum.
Arılar öğleden sonra faklı yöne uçuyorlar. Aşağı yöne uçarken problem yok ama yukarı yöne uçarken arılar sokmak için insan arıyor. Arıların sakini saldırganı kalmamış. Yukarı yöne arılar uçtuğunda tüm arılar Halil beyin hediyelik ( Saldırgan) arısı gibi oluyorlar

Hiç yorum yok: