02 Eylül, 2008

SONBAHAR BAKIMLARI

................... Sonbahar dönemi kontroller yapılmaya başlandı. Bal mevsimi bitimiyle birlikte arıların bakımını yapmaya başladım. Öncelikler tüm kolonilerimi kayıt altına alıyorum. Ana arının durumuna bakıyorum ve değişecek anaları not ediyorum. Yavru durumunu inceliyorum, hastalık kontrolü yapıyorum ve varoa olup olmadığına bakıyorum. Kolonimin gücünü gösterir notlar ( 7 8 11 ) alıyorum. Kolonilerime kış düzeni veriyorum. Bu yıl koloni kontrollerini yaparken arılar yağma yapmaya çalıştılar. Kovan girişleri daraltıldı.
....................Kontrolleri bitirdim. Genelde arılarım 7 çıta arılı, kovanların içinde 8 çıta bırakılmış ve 10 kilo balı var. Bu durumda olan kolonilerime işlem yapmıyorum. Tüm kolonilerimin 10 kilo balı olacak şekilde uygulama yapıyorum. Balı fazla olan kolonilerden balı az olan kolonilere destek veriyorum. 10 kilo balı olduktan sonra sadece normal teşvik beslemesi uyguluyorum. Bu yıl kovanlarda kışlık ballar normal. Teşvik beslemesini yaparken 3 günde bir besleme uyguluyorum. Balı ve mevcudu az olan kolonilerime, balı ve mevcudu çok olan kolonilerden bal takviyesi yapacağım. Fazla bal olmadığından, güçlü kolonilere stoklayacakları şekilde besleme uyguluyorum. Güçlü olduklarından teşvik şerbetini sırlayacaklar ve bende ileride onlardan bal olarak alarak balı az kolonilere vereceğim.
................Almanya’ya giden ana arıların kovanlarına bire er adet ana verilmişti. Mevsim güzel gidiyor ve bu kolonilerde zayıf kovanlarıma destek için kullanılacaktı. Normal 5 çıtalı kovanlardalar ve inanılmaz şekilde güçleniyorlar. Bakıyorum ve sanki kovan 5 çıtalı olunca arı daha hızlı gelişiyor. Bakalım mevsim ne gösterecek kışlatacak mıyız yoksa destek vererek yok mu edeceğiz, zaman gösterecek.
................Bu yıl ilkbaharda varoa mücadelesi iyi yapıldığından, her yıl arıların sırtında gördüğümüz varoa ve kanatsız arılar ortalıkta yoklar. İlkbaharda sıcak iklime gittiğimizde kolonilerde yavru yoktu ve bizler ekip olarak mücadele yapmıştık. Varoa görünmese de sonbahar mücadelesini yapıyoruz.

..............Bu yıl arılarda gecen yıllara göre daha fazla yavru var. Bu günlerde genelde yavruyu azaltan arılarım, sanki havalar daha sıcak gidecek gibi yavruyu azaltmasını beklerken arttırıyorlar. Bizde koloni başına 10 kilo şekeri hazırladık bitesiye kadar devam ederiz.
Baktık yavru azalmıyor, teşvik beslemesini stoklayacak şekilde yaparız. İster istemez yavru azalır.

1 yorum:

Taşkın ÖZŞAHİN dedi ki...

bilgiler çok yerinde ve güzel
bizim için yararlı oluyor
başarılar
kolaay gelsin