17 Nisan, 2009

ÇITALARA PETEK TAKILMASI

Arılarımız gelişmeye başladılar. Normal olarak arıların mevcudu artıkça bizlerde ham petekli çıtaları vermeye bağlıyacağız. Çıtalara mumun tutturulması için öncelikle çıtalara tel geriyorum. Çıtalarıma 3 sıra tel geriyorum.


Temel peteği tellerin arasında kalacak şekilde geçiriyorum.

Peteğin üst tarafını çıtaya yapıştırıyorum. Parmaklarıma bastırıyorum. Kaba olarak yapışıyor petek.

Mahmuzun arkasını çıtanın yarısına gelecek şekilde yontum. Bu tahta parçasından olabilir. Bu malzemenin yardımıyla temel peteği sağlam bir şekilde çıtaya yapıştırıyorum.


Çıtaya yapıştırdığım temel peteği, eski aküden aldığım elektrik yardımıyla telleri ısıtıyorum ve tellerin muma gömülmesini sağlıyorum.

Sonuç temel petekle dolu ruşetler.


2 yorum:

TEMEL dedi ki...

Videonuzu izledim. Size helal olsun. Çok akkılıca ve pratik. Saygılar, başarılar.

İlhami Uyar dedi ki...

Üstad kolay gelsin,güzel anlatım.Bol verimli sezon diliyorum.