12 Nisan, 2009

Damızlıkların ilkbahar bakımları yapıldı.

Cumartesinden planlandığı gibi sabah erkenden arılığımıza ...
Varoa ilaçlarını alarak köyün yolunu tuttuk. Köyden Kasım amcayı alarak Dağ güzellerimizin olduğu yaylaya gittik. Arıların ilkbahar bakımlarını yaptık. Boyası silinen ana arılarımızı bu yılki renge boyadık. Eski boyalar neredeyse silinmişler. Gecen yıl damızlık ana arımın birisini Mahmudiyeli Bünyamin Beye vermiştim. Sabah yolumuz üzerindeydi arılığına uğrayarak 2006 model damızlığımızı geri aldık ve yerine 2009 model Kafkas Melezi anayı kafesle verdik.
Sezai Beyler arılıkta çalışıyorlarmış, oğlu yardımcı oldu anayı almamıza.

Maskeli arkadaş Sezai beyin oğlu.


Sezai beyin arılığının görüntüsü.


Araba ile yaklaşık 1 saatte tırmanıyoruz yaylaya.


Ben 3 koloni kalır demiştim ama 4 koloni yaşıyordu. İnanmak zor.

Bir avuç olan koloni ( ben ölür demiştim ) Hala yaşıyor.

Arıları arttırmak için dedemiz arıya kat vermemiş. Arıda normal olarak oğul vermişti.

Benim 3 nolu kovana kat vermemiş.

Kenardaki balsız boş peteği aldık.

Yavru durumları iyi. İlk yavrular çıkmamışlar.
Arıların balları azdı. Dedem, tatlısını araziden bulsun diyordu.
Renk olmadı ( Bu yıl bu renk var elimizde ) ama geçen yıl oğul arısından geriye kalan koloninin boyasız anasını boyadık.
Kasım amcayla beraber işleri bitirerek dönüyoruz.
Vadide işimiz çok.................

Hayırlısıyla arıların bakımını yaparak dönüş yolundayız.

Çifteler ekibi ziyaretimize geldiler.
İsmail beyler, damızlık olarak kullandığım birkaç kolonimizin anasına baktılar.
Akşam üzeri Habil abi ziyaretimize geldi.
Ana arı çiftleştirme kutularını inceliyor.

Arıların hala hırçınlıkları devam ediyor.
Çıkan işçi arıların renginde bariz şekilde sarı renk çok olmaya başladı. Ana arılarımı değiştirmedim gecen seneki analarım.
Bir hafta sonunu daha vadide geçirdik.

Hiç yorum yok: