01 Haziran, 2007

ARKADAŞIN OĞULCU ARISI

Arkadaşlar akşamüzeri arıya bakıyordum bir telefon geldi. Hep de telefonlar ben arıya bakarken geliyor. Saat 17 30 gibi arkadaş arıyor ( Formdan ) Abi arılar oğul vermiş. Hemen gel hava kararmadan gidip alalım. Saat oldu 18 00 yola çıktık yarım sette vardık. Baktım ağaçta iki oğul ama çok küçükler olsa olsa 1 er çıta. Önce bunların aynı oğul olduğunu düşündüm parçalanmış olabilir diye. İndirdim kovana aaaa biri inmiyor. Bıraktım arıları bir kontrol edeyim. Ne görsem iyi! O kadarda anlatmıştım peteklerin verilişi, sırasını, kat koymasını ve bala yönlendirmelerimi.
Arkadaşımızın yeri güzel. Akasyalar açmış bal geliyor. Arkadaş ilaveleri koymuş. Çok büyük hatası var. 2 çıta yavrulu 1 ham petek 2 çıta yavrulu 1 ham petek2 çıta yavrulu 1 ham petek ve son petek de ballı. İlavede alınan 3 yavrulu peteklerden yavrular çıktıkça arı balı doldurmuş. Alt katta olanlar olmuş. Her 2 yavrulu bölüm 10 15 ana gözü yapmış. Bizim oğullar anlaşıldı. Her ana kovan 3 oğul çıkaracak ve tabi 2 . defa 3 defa oğul vermek isterse. Sayıyı çarpmak lazım. Tamiratını yaptık ama yinede oğul verebilir kontrol et dedim.
Tüm arkadaşlar şunu iyi bilmeli yavrular kesinlikle yan yana olacak yavrularının arasını ham petek vererek bölmek yanlıştır.

Hiç yorum yok: