08 Mart, 2009

KOVANLAR AKTARILDI.

Hafta sonu arılarımızın kovanları aktarılacak ve varroa mücadelesi yapılacak.
Öncelikle cumartesi günü Birol beyin 35 koloninin kovanları değiştirildi. Kovanların aktarılması işini ekip olarak yaptık. Bana kovandan çıtaları yeni kovana aktarmak kaldı.
Fakat 20 koloni kaldığında hava durumu bozdu. Aniden çıkan rüzgar benim ana kutularını deviriyor . Ben topluyorum onlar bir taraftan devriliyor.
Altındaki kasalar kayboldu. Bu anda kimsenin fotoğraf çekmeye zamanı yoktu. Biz orda olmamış olsaydık. Kesin 6 - 7 kutu sönmüştü. Cumartesiyi kayıpsız atlattık.

Öncelikle Tandır köyündeki 2 koloni alınarak vadiye götürüldü. Anaları değiştirilecekmiş.


Karlar tam olarak erimemiş.


Benim ailelerin kovanları değiştirilmeye başlandı.


Çay molası.


Tüm kovanlar değiştirildi.
Bu seferde bana kovanları yıkamak kaldı.
Fotoğraf çekecektim ama kimse benle işlerini değiştirmedi.


Gecen haftadan kek verilmişti arılarımıza.
Bu hafta kek ikmalleri yapıldı.
Varroa mücadelesi Perizin ile yapıldı.




Sıvı beslemeye yapıldı.

İki defa sıvı besleme yapılacak. Sakkaroz şurubu verilecek 2 kilo.

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Kusura bakmasınlar bu sene işimiz karışıyor. Biz daha kovanları yeni aktardık. İki koloni ana memelerini yapmış. Telaşla kontrol edildi yumurta atılmamış.
Haftaya parçalanacak.


Arılığımızın genel görüntüsü.

Gürbüz Beyin arılığı.



Toplanma zamanı gelmişti.

Hava kararıyor artık.

Bu gün benim tüm kolonilerin evi temizlendi.

Birol Beyin 20 kolonisinin işi haftaya sarktı.

4 yorum:

Hayyam dedi ki...

Seneye bende sizin vadiye gelecem en iyisi o be,12 km yakın arılık dedik ama ne maceralar yaşadık.Seneye ekibe benide alırmısınız?Ben bekci ayağına girip birazda para kazanmak istiyordum ama yemediniz bari ekip üyesi olalım :)

İlhami Uyar dedi ki...

Yusuf bey kolay gelsin,birlik ve beraberlikten,paylaşmaktan daha güzel sonuçların çıkacağı ortada,herşey gönlünüze göre olsun,iyi çalışmalar.

ali yener dedi ki...

kekleri birileri görmesin

ali yener dedi ki...

maşallah arılar süper