23 Mayıs, 2009

ARI SAYISI ÜÇ RAKAMLI OLDU

Sabah erkenden bölme yapmak üzere Halil Beyin arılığına gidecektik. Gürbüz Beyle beraber yolda fikir değiştirerek Muğlalı arıcı ( Ustam ) Katip Abinin ziyarete gittik. Sabah çayını beraber içtik.
Arı bölmeye geldik. Yolu uzatarak ziyarete geldik, isterseniz sizi de götürelim arılarımızın durumunu görün…
Metin abi, Katip abi, Gürbüz ve ben dört kişi olarak benim arılardan 9 adet bölme yaptık. Arılarımı kamyonete yükledik ve Katip ağabeyleri arılığa bırakacaktık. Arılıkta durduğumuzda saat 10:00’dı yaklaşık. İki adet oğul çıkmış ve 3 parça olarak konmuştu. İşlerim çok fazlaydı ama oğlu kovana koymak gerekiyordu beklide ikinci oğulsa Gürbüz beye ana lazımdı ana alırız diye oğullarla az daha vakit harcadık.

Gürbüz hemen oğlun yanına gitti ve Metin ağabey ile kontrol ediyor ilk oğul mu diye.

Arıdan da korkmazmış….

Poleni ile birlikte oğla çıkmış işçi arılarda oğul içinde mevcuttular.

Arı oğlunu kovana almak bana kaldı. Arkadaşlar diğer oğullarla ilgilenmek üzere ayrıldılar.
Oğullarda eski ana vardı ama Katip abi kendisi için ürettiği ana arı memelerinden Gürbüz’e 4 adet ana arı verdi. Bende 7 adet çıkmış ana arı aldım.
Ana arı çiftleştirme kutularımda 8 adet eksik vardı.
Bakalım kaç adeti çiftleşerek dönecekler.
Kendi arılığımıza gelerek yeni bölmeleri yerlerine koyduk. Gürbüz nakil esnasında 4 kolonin anasını kaybetmiş. Kendisine 2 adet yumurtlayan ana arı verdim. Ana arıları hazırlıksız almıştık. Nakil etmek için arabada bulunan hazır bardakları kullandım. Bir bardak 1 ana 1 bardak 1 ana ve toplam 8 bardak kullanarak 7 ana arıyı getire bildim. Hazır bardaklarda olan ana arıları ana arı çiftleştirme kutularına verdik.

İlave imalatına geç kalmıştım ama patron fazla kızmadı.
Saat 11 demiştim ama 14 olmuştu gide bildiğimde. Yasin ve Hakan benim kestiğim ve kanallarını açtığım ön ve arka parçaları Havşalıyorlar.

Matkap tutmaktan eli yorulan değişiyordu rolleri.

1 yorum:

İlhami Uyar dedi ki...

Sayın Gürbüz ,paylaşım etkilerini gösteriyor,öğrenmek öğretmek paylaşmak düsturumuz olmalı ve öylede olmuş,ürününüz bol olsun,kolay gelsin,saygılar sunuyorum.