13 Mayıs, 2009

ARILAR GÜZEL PETEK ÖRÜYORMUŞ.

Bu gün konuşurken sordular .
Arılar nerede?
Polenin iyi geldiğini söylediler. Bende 19 adet koloniyi bölünmek üzere Halil Bey'in arılığına bırakmıştım.

Duydum ki Birol Bey'in arılar güzel petek örüyormuş.
Akşam Birol Bey iş yerime geldi ve 9 adet arıya kat atarak içerisine 10 adet ham petek koyduk.

Arılar nakil esnasında ilaveye çıkarak ham peteklerin deforme olasına neden olabilirlerdi.


Kuluçkalık üzerine 2 kat gazete kağıdı koyarak üzerine ilaveleri koyduk. Nakil sonucunda gazete kağıtlarının, nerde ise yarısını yırttık. İlaveye çıkabilir arılar artık. Cumartesi gazete kağıdının kalan parçaları temizlenecek.


Arıların tamamının girmelerini beklemeden kovanları arabaya yükleyerek yola koyulduk.



Birol Bey'in arıları.



Birol ve Erol Bey'in arıları.

Yeşil boyalı kovanlar, Erol Bey'e ait.



Bu boyasız ama beyaz kovanlarda yeni götürdüğüm benim kovanlarım.
Bakalım gerçekten güzel petek örecekler mi?

1 yorum:

HAKAN SAKINMAZ dedi ki...

bloğunuza bir bakınca
çok bilgili ve titiz arıcı olduğunuzu görüyorum
bilgisayar işinde acemi olduğum için yorum fazla yazamıyorum
bölgenize yapmış olduğunuz katkılarınızdan dolayı
kutlarım
imkan olsa siz değerli arıcı arkadaşımla
tanışmak isterdim