22 Mayıs, 2009

İLAVELERİMİN İMALATINA BAŞLADIM

Maaş günleri dolayısıyla arıları az ihmal etmişim.
Petek işleme işleri hızlanmış. Havaların soğumasıyla tekrar arılar yavaşladı. Yağışlı hava sonrasında hava ısındığı an güçlü arılar oğul verebilir.
Arıcılığa başladığımdan bu tarafa 1 adet oğul yakalamıştım. Koloni sayısı 100 ‘ü geçince iş biraz aksayacak zannediyorum.
Haziran ayına kadar koloni sayım 100 olacak.
Hafta başında arılara 4 adet ham petek vermiştim işleme işleri devam ediyor. Bazı aileler ham petekleri işlemeleri yetmemiş ve alt çıtadan yukarıya petek örerek erkek yumurtası ile doldurmuşlar.
Birol Beyin yeni arılığını ziyaret ettik.
Nakilde ilavede ham petek olduğundan gazete ile ilave tecrit edilerek taşınmıştı. Gazete kağıdının kalan parçalarını temizledik ve ilaveye yavru çıkardık.

Birol Beyin arılıktan genel bir görünüm.
Benim arılığım arazisine göre kıyaslarsak:
Halil Beyin arılığı benden 10 gün ilerde seyrediyor.
Birol Beyin arılığı ise benden 1 hafta geriden geliyor.
Yaklaşık 30 Km içerisinde olan 3 arılıkta iklimsel faklılık 1 aya yakın. Bu faklılığı değerlendiriyorum. Ekip arılıklarında kolonim olduğundan çok net olarak bakımlarda göze faklılıklar çarpıyor.


Arılar gelişiyor ve benim ilaveleri yapmamın zamanı gelmiş.
Aldığım tahtalar (28 Cm ) benim istediğim ölçüden daha geniştiler. Planya atılarak bir yüzü ve bir kenarı temizlendi. Kalınlık makinesinde ise diğer yüzeyi temizlenerek kalınlıkta istenilen kalınlığa indirildi.
Buraya kadar problem yok. Genişliklerini ayarlamaya geldiğimde tahtalar enden en azından 2 Cm çekmişler.
Benim istediğim 26 cm genişliği kurtarmadı yarısından fazlası.
Çok fazla kurutmuşuz.
Bir sonraki partinin ebadı en azından 30 Cm olmalı.
Elde olan malzeme ile başladım ilavelerin parçalarını hazırlamaya.
Planda 200 ilave yapılacaktı zannedersem daha az çıkacak.
Haziran ayında arıları bu yeni ilavelere ihtiyacı olacak.
İnşallah yetiştiririm.

4 yorum:

Ballı Baba dedi ki...

Allah kolaylık versin. İnşallah o yapacağın ballıklar yetmez de tam sıkışırsın. Bereketiniz bol ömrünüz sağlıklı olsun. Vadide yaptıklarınızın bereketini görüyorsunuz anlaşılan...

HB dedi ki...

İlaveye yapmaya gerek yok bence. Bırakın taşsın. Trend oğul toplamak.

Unknown dedi ki...

abi allah hayırlı uğurlu etsin yeni ballıklarını inşallah 100 sayısı bile hiç kalır koloni adedinde allah artırsın.

Gürbüzarıcılık dedi ki...

Selamlar

Selahattin Bey
Teşekkürler. Abi yetsin ballıklar! Başka ballık yapamam. Oğul de vermemeleri gerekiyor. Tüm arıcıların sezonu bereketli olsun.

Halil Bey
Ben ilave yapayım. Oğul yakalamaya niyetim yok. Trend nerden çıkmış ki?
Kimilerinin işine ( Acemi ve arıya yetişemeyenlerin ) gelebilir. Biz arılığa haftada bir giden kişileriz….
Sen Bursa’da olduğundan bu gün bakarım, Çıkan oğul varsa ben senin oğulları toplarım……..
““07/08/2002 Oğul yakalandı. Arılar kontrol edildi benim ( M9 ) kovandan çıkmış. Oğul 15 çıtaya basıyor. Oğul nedeni bal koyacak yer kalmamış.”” Benim oğul… Arıcının hatasından arılar oğul veriyordur. Oğul gerekiyorsa, engellenemiyorsa bölme yapılarak iyi bir sezonda koloni sayısını arttırmalı.
Karar arıcıların.

Asım Bey
Tüm ihtiyacı olanlara da nasip etsin. Amin. Şimdilik hedef 200 koloni zannedersem yaklaşacağım. Fazla olmasın … Emeklilikte olabilir Allah izin verirse inşallah oda olur.
Allah herkesin kalbine göre versin. Arıcı ne istiyorsa gerçekleşsin.

Saygılarımla