03 Mart, 2008

AKLI BAŞINDAKİLER

.......Sabah erkenden Halil beyin aldığı 30~35 boş kovan ve 15 kadar arılı kovanları almak üzere Bilecik ilinin yolunu tuttuk. Yarı yolda az yağmur başladı. Bir bucuk saat sonra Arif UYSAL koordinatörlüğünde boş hiç kullanılmamış 15 kadar kovanı evden yükledik. Hızlı ve seri bir şekilde arılığa gittik. Yağmurda iyiden iyiye yağmaya başlamıştı. Hemen bahçeye yanaştırdılar arabayı. Denemek için tekrar çıktım araba zor çıktı. Akıllanmıştık asfalta çektim arabayı. Başladık arıları getirip tel örgüden altlatarak kamyonete yüklemeye. Yerler çamur deryası. Ben tel örgünün dışından arıları alarak kamyonete yüklüyordum. Yağmur elbiselerimi ıslatıyordu. Naylon çuval bularak azda olsa yağmurdan korunmaya çalışıyordum, ne mümkün korunmak. Başladım ben bu ekipten çıkacağım demeye. Bir de baksam ki ne göreyim. Halil bilen yumuşak minder bulamayınca çamurlu zeminde kovanla güreşmeye başlamış kovanı parçalamış demek ki rakibi ikiye bölüp tekrar birleştire biliyor. Olan olmuştu artık. Davadan dönmek yakışmaz bize. Boş kovanların yarısını bırakarak arılı kovanları yükleyerek ayrılmak zorunda kaldık. Bu ekip tam çatlaktı.
.......Neyse ıslak ıslak yola koyulduk. Gideceğimiz yoldan hiç gitmemiştik. Yolda yükseldikçe kar başladı. Bu yetmiyormuş gibi sis olmaya başladı. Yolu tam bilmiyoruz. Birden asfalt yol bitti. Tek yol olduğundan devam ettik istemeyerek. Telefon ettim ekibin diğer üyesine. Demez mi doğuya doğru gelin. Kar yağıyor sis var dağ başında doğu ne taraf bilen yok. Traktör sürücüsünden yardım alarak yolumuza devam ettik.
...... Sonunda vadiyi görebildik inanın vadiyi görünce ıslandığımızı bile unuttuk sayılır. Gürbüz MOZAK biz varasıya çayı demlemiş. Arılı kovanları seri şekilde indirerek uçma deliklerini açıp çay içmeye ve yemek yemeye koyulduk. Halil yeni getirilen arıların keklerini veriyor ve şerbetleri dolduruyor. Biz 3 kişi Birol’un arılarını aktaracağız. Ne mümkün arılar o kadar fazla sokuyorlar ki. İlk defa arı sokmasından ellerimin şiştiğini gördüm. Aktarmayı bırakarak keklerini verdik varoa ilaçlamalarını yaptık. Birol kendi arılarının şerbetlerini vermeye başladı. Gürbüz Mozakla bende benim arılara 1 kilo kadar balları şerbetliklere doldurduk. İşleri bitirdiğimizde hava kararmaya başlamıştı. Akşam eve geldiğimde yorgunluktan uyuya kalmışım. Sabah yazıları yayınladım. Sanki 1 ton dayak yemiş gibiyim.

6 yorum:

Çerkez dedi ki...

ee bu hafta macera yaşamıyacakmıyız bu haftada gürbüz arı alsın gidelim onları getirmeye

Gürbüzarıcılık dedi ki...

Selamlar
Almış Almış. Ekibe kural koymalı. 54 arıdan fazla arısı olan arıcıyı ekipten atarım. Ekip liderinden duyurulur.

muratakın dedi ki...

Sayın Yusuf Gürbüz:
İki haftadır zoru başarıyorsunuz
İkinci Taşımaya kadar ancak dinlenirsiniz.
Arılar çok sokmuş demekki yeni gelen kovanları erken açmışsınız gibi geldi bana veya hava rüzgarlı olduğundan da olabilir.
Saygılar.

Ali Türk dedi ki...

Abi yapılacak işler varsa mecbur kalıyorsun.Taşınan arılar erken açmayı bırak benim anladığım kadarıyla sanki birde o arılara bakım yapılmış gibi.Ama arılar bayram etmiştir ha.Yeni yeriniz hayırlı olsun tüm arıcılara hayırlı bir sezon olacak diye umuyorum bu kadar yağışın meyveleri olmalı inşallah.

HB dedi ki...

Ben 53'te kalacağım söz...

Hüseyin ALTIN dedi ki...

Murat Akın ve Ali Türk'e katılıyorum. arı sitresli iken üstüne üstlük birde bakım yapılmış. eeee hak etmişsiniz.