04 Mart, 2008

İLKBAHAR KONTROLLERİ

...........Baharda arılarımı kontrol ettiğimizde notlarımı alırdım.Bu yıl bahar bakımını Halil ve Birol yaptı sayılır. Ekip olmanın faydaları. Onun için arıların tam olarak durumlarını kayıt altına alamadım. Yaklaşık olarak 32 kolonimize sırlı yarım ballı 20 çıta bal takviyesi yapıldı. Bahar bakımının gıda kontrolü yapılarak ilave bal verilmiş oldu. Arılarımızın mevcut durumu, ana ve kuluçka durumlarına bakıldı. Bir kolonimiz ölmüş. Bir kolonimizin de arı mevcudu var ama anayı kaybetmişti. Biliyorsunuz o koloniye ana arı çiftleştirme kutularının birini anasıyla birlikte ilave ettik. Genelde arılarımızın kovanlarını aktarırken besin durumuna , arı mevcuduna,ana arının varlığına,yavru durumuna, hastalık ve parazit durumuna bakmış oluyoruz.
..........Tüm kovanlarıma 1 kilo keki çıtaların üzerine seriyorum. Tam olarak arıların yavrulama alanının üzerine gelecek şekilde. Varoa mücadelesini yapıyorum. Tüm kovanlarıma ilk polenin girişi ile birlikte 1 kilo bal şerbeti veriyorum. Genelde bu bakımlar mart ayının ilk haftasında sıcaklık müsait olduğunda yapılmış oluyor. Arılarım 2~3 çıta oluyor kovan değişimini yaptığımda yaklaşık olarak. Arılarımın daha hızlı gelişmesini sağlamak için 5 çıta bırakıyoruz, kovana bölme tahtası koyuyoruz. Bu yıl 4 çıtalı bıraktığımız arımızda az değil. Fazla ballı peteklerimi örtü tahtasının arkasında bırakıyorum. Arımın hızına göre kovanımın içindeki arılarım 5 çıtayı doldurasıya kadar azar azar teşvik şurubuna devam ediyorum. Bölme tahtam örtü tahtamla tam olarak temas eder. Altı boşlukludur. Gelişmeye başlayan arılarım, bölme tahtamın arkasındaki çıtaların ballarını almaya başlamalarıyla birlikte, balların sırlarını tarakla bozuyorum. Arılarım gelişmeye devam edecekler. Örtü tahtam 2 parçalı. Örtü tahtamın 1 parçasını kaldırdığımda diğer tarafında ki arıları rahatsız etmiyorum. ve kovanın ısı kaybetmesini önlemiş oluyorum.
..........İlkbaharda hızlı gelişimi sağlamak için. Nemi ve karbondioksiti göz ardı ederek kovanlarımı sıcak tutmaya çalıyorum. Bakalım bu yıl sıcak yerdeyiz farkı ne kadar olacak? Arılarım yaklaşık olarak mart ayı sonuna kadar 3 çıta yavrulu 5 çıta arılı duruma geleceklerini tahmin ediyorum. Tüm arıcılara saygılarımla.
.........
.Genel bilgi almak isteyenler adresteki “forumdan kalanları” okumalı.

4 yorum:

Taşkın ÖZŞAHİN dedi ki...

sayı yusuf gurbuze
arıcılarımız tarafından profesor unvanı verilmesi boş değilmiş
bilgiler çok güzel
bal verimi nasıl artırılır anlatmış
bu bilgileri arılarımıza uygulayalım
burada kalmasın yazık olur
2008 de kendisine ve tüm arıcılara başarılar dilerim
arıcılığımıza emeği geçenleri unutmayalım
onları daima analım
selam ve sevgi ile

Hayyam dedi ki...

İlkbaharda arı yumurtaya yattığı zaman nemi gözardı etmen çok iyi.Bunu sen daha iyi bilirsin nem şart değilmi ustam

Hüseyin ALTIN dedi ki...

selamün aleyküm üstad ne tür arı ırkıyla çalışıyorsun?
Karniol arı ırkı hakkında ne düşünüyorsun? bu yöreye uygun mu?
şimdiden teşekkürler
kal sağlıcakla

Gürbüzarıcılık dedi ki...

Selamlar
Deneme daha bitmedi. Yazıları okursanız bilgilenirsiniz. 2007 yılında aldığımdan tam bir sezon göremedim. Burada beraberce göreceğiz sonucunu.
Arıcılara saygılarımla.