11 Mayıs, 2008

İLAVELER KONUYOR

Arıların yanına gidişimiz gecikeceğinden dolayı bu hafta katları hatalı olsa da erken koymalıydım. Arıların kata çıkmasına daha üç beş günleri vardı. Vadi aniden yüksek sıcaklıklara ulaşa bilir. Cumartesi sabah 07 00 vadiye hareket edilecekti. Erkenden kendi ilavelerimi yükleyerek Birol beyin evine gittim. Birol bey kovanları yüklemeye hazırlıyordu. Evdeki petekleri kovanlara yerleştirmiş ve kovanları yüklemek için sokağa çıkarıyordu. Tabi erkenden yüklemek gerekiyor. Bizim magazinci gelince hareket etmeli.
Biz işi bitirdik magazincide sokakta göründü ve selektör yapmaya başladı.

Birol’un arıları taşırken battığımız araziye vardık. Her yer yeşermiş. İlaveleri ve içi petek dolu kovanları arabaya yükledik. Ekip üyeleri ipleri bağlıyorlar.
Sıkı bağlayın yolda düşmesin.

Hava soğuk olunca çiçekler bile gelişememiş.
Sağlam bağladıklarını zannediyorlar. Dedim ama arkasında da iple bağlayın.
Vadide posta posta kovanları ve ilaveleri kullanılacak alanlara indiriyoruz.
Birol beyin arılığa giderken, bir gürültü koptu. Aynaya baktım ilavelerden arkadaki görüntü engelleniyordu. Hayret görüntü düzelmiş arazi görünüyor. İlaveler arıları görünce cazibesine dayanamamış ve arabadan yere atlamışlar.
Birol kendi bağlamıştı iple.
Çalışma hızlı olunca fotoğraf çekemiyor insan. Öylen olmuş anlayamadık. Bünyamin abi gelmiş yemek vaktinin geldiğini anladık.

Yemek hazırlıkları başladı. Birol tabakları masaya götürmem için bana veriyor. Sanki içine dağ F1 lerini koy dercesine. Daha zekatı verecek sayıya ulaşamadık onun için istek gerçekleştirilmedi.
Ekip bu hafta çok hızlı çalıştı. Halil 10 ana çiftleştirme kutusu ve 20 kovanın işini bitirdi. Birol 10 ana çiftleştirme kutusu, 28 kendi kovanı ve 5 tanede Erol’un kovanın işlerini yaptı. Ekip lideri olmak zor. Bende 20 ana çiftleştirme kutusunun işlerini ve 40 kovanın işlerini bitirmeliydim. Koşmaktan vücudumda yağlar eridi. İşleri bitirmiştim ekibin elemanlarından önce. Fotoğraf makinesini alarak ekip üyelerinin fotoğraflarını çektim. Halil hala çalışıyordu.

-Halil bu tarafa bak dememle birlikte fotoğrafı çektim.
Hani aferin dememek olmaz. Birol beyin ana çiftleştirme kutularına yaptırdığı altlıklar süper olmuş.
Birol beyin kovanları.

Halil beyin kovanları. Hala tüm hızıyla işleri bitirmek için çalışıyor.
Halil yağlarına kıyamazsan işler zor biter.
Üç beş gram yağ eritmelisin. Benim gibi: koloniye yeni ana verilecekse, ana çiftleştirme kutusu aradaki mesafeyi koşarak kat etmelisiniz.
Bu kovanların kime ait olduğunu söylemeye gerek yok. Sadece ön sıradaki yeni koloniyi gönüllü bekçimiz Nevzat bey için oluşturduk.
Kovan içi düzeni şu şekilde oluşturuldu.

Gürbüz bey 2 adet kabarık ( 1 ve 10 nolu ) siyah petek verdi.

Yusuf 1 adet kapalı ( 2 nolu çıta ) yavrulu, 2 kilo koyu şerbet , 1 adet ham ( 9 ) petek, 1 adette 1 kilo bal bulunan ( 8 ) çıta ve tüm araziye çalışan işçileri ile ana arısını verdi.

Halil bey 2 adet kapalı ( 5 ve 6 ) yavrulu arısıyla birlikte koloniye yardımcı oldu.

Birol bey 2 adet ( 3 ve 4 ) kedi kolonisinden, 1 adette ( 7 ) bakımını devamlı kendisi yaptığı Erol beyin kolonisinden yavrulu arısıyla birlikte destek oldu yeni koloniye.

Bu yeni oluşturulan koloni çok güçlü bir koloni oldu. Yerine konan koloni 7 çıta arılıydı. Anasını ve tarlacı arıları ile 1 çıta kapalı, çıkması yakın yavrulu çıtası kendinde kaldı. Diğer yavrulu ve polenli ballı çıtaları alındı. Gücünü anlamak için kendi arılarımda böyle arı yok. Normalde kimsede yok bu şekilde tek kattaki arıda bu yavru olmaz. Şunu demek istiyorum: 6 çıta kapalı çıkmak üzere olan veya çıkışı başlamış petek var kolonide.
Yaklaşık çıkmakta olan veya 3 gün içinde çıkacak 40 000 yavru var.
Haftaya ilaveyi koyarız bu arıya.
Arıyı arttıracağından 2007 model Muğla ana var kolonide.

1 yorum:

PINARHİSARLI ARICI dedi ki...

kat koyuyorsunuz kolaygelsin ama gece serinlikleri devam ediyor arı gece sanki toplanıyor gibi arı soguktan etkilenip sakım da iken yavru üşümesi yapmazmı ben iki katın arasına önden on santim acık kalacak şekilde çadır koydum arı gündüz üste gece aşagıda barınıyor şimdilk böyle idare ediyor ilerki günlerde hava ısınınca o cadırları alacagım
kolaygelsin