21 Mayıs, 2008

MİSAFİR ARICILARIMIZ GELDİLER

Çarşamba günü Bünyamin beyin arılarını taşıdık. Cumartesi Halil’in arılarını taşıdık Pazar günü Birol’un arıyı taşıdık. Bu hafta sonu uğraşımız arı nakilleriyle geçti. Misafirimizde pazartesi geldi. Sabah erkenden gelen 300 kadar arıyı araziye indirdik ekip olarak hazır bulunduk.

Kovanları araziye yerleştirmek kolay oluyor arıcı çok olunca.

Arıları indirdik ağızlarını açtık. Yemek zamanı. Tabi yemekleri yardıma gelenler getiriyor. Datça’da olsa arısını indirdiğimiz arıcı yemek veriyor. Burada biz veriyoruz az terslik var, bizde oralı olmuyoruz. Acele olarak arıcıların yanından ayrılıyoruz getirdiğimiz arılarımızın kontrolleri yapılacak.

Arılarımın bakımını yapmaya başladım.

Ekipten ilk sarı kartı Gürbüz MOZAK Bey gördü. O kadar söyledi ekip lideri ama dinlemedi.
Vadi yanıyorrrrrrrrr
Arısını çıkarmamak için ısrar ediyor. Ben arılara bakıyorum. Telefon çalıyor. Gürbüz arıyor. Abi benim arıları bu gün taşıyalım!!!!!
Olurda benim arılara bakmam lazım.
- Ne zaman biter işin?
- Bitmez işim neden soruyorsun ki?
- Erkenden gidelim benim arıları getirelim.
- Erken bitmesini istiyorsanız yardım etmelisiniz.
Ortalığı dağıttım, arıların işi bitince toplayacağım. Yardımcılar yoldalar. Sonunda bir körükçü ve bir yardımcıya kavuştum.

Arıların bakımlarını seri şekilde yaparak ortalığı toparladık.

Tüm kutuları kontrol ettik. Yumurtlayan analar var ama göreve gideceğimizden ana arıları vermiyoruz. Görev dönüşü tüm anaları kargo edeceğiz.

Buda yabani Hardaldan ( kanola ) Polen toplayan küçük yapılı yabani arı.
Yola çıktık tekrar. Vadiye bu bahardaki son gidişimiz. Aslında ekip lideri olmak iyide, araç şoförü olmak kötü. Tüm arıları taşımakta bulunmak zorundaydım. Çok yorgun düştüğümden yazılar gecikti.

Arıların yanında Gürbüz Bey son kontrolleri yapıyor.
Araç yüklemeye hazır bekliyor.

Bunlarda Gürbüz Beyin arı kuşlarına karşı astığı poşetler.
Etkili olduğunu söylüyor kendisi.
Arıları yüklemede Muhterem abide yardımcı odu. Seri şekilde hareket ederek yola koyulduk.
Arıları yerleştireceğimiz yere geldiğimizde, yaklaşık olarak Eskişehir 15 Km uzakta görünüyordu. Eskişehir spor Birinci lige çıkmış. Havi fişek gösterisi vardı.
Uzaktan bu kadar görüntü alabildik.
Ekip üyesi Birol yolda bize katıldı, arıları indirmek için.

Arkadaşlar kovanları yerleştirirken bende arazideki mantarların fotoğrafını çekmekle meşguldüm.
Arıları yerleştirdik ağızlarını açıyoruz.

Körükçü zayıf olursa kovanların üzerine koyulan körük, bu şekilde ana çiftleştirme kutularına konmamalı.
Havalandırma bacası açmışlar.

Hiç yorum yok: