21 Mayıs, 2008

İLAVELİ KOVAN 25 YTL

Akşamdan cep telefonlarımıza mesaj geldi. Arıları almaya saat 05 00 hazır bulunun……….Millet arı yüklü kamyonun gelmesini bekliyorlar. Ekip elamanı ön saflara fotolanıyor .

Tarım İl Müdürlüğü elamanları, dağıtılacak arışların kayıtlarına bakarak arılı kovanların dağıtımını organize edecekler. Arıcılar birliği başkanı Gürbüz bey, veteriner hekim Fuat abi ve ismini bilmediğim Tarım İl Müdürlüğünde görevli hanım efendi. Etrafındakileri yazmaya gerek yok.

Aceleye gerek yok nasıl olsa sırayla veriyorlar parayla değil. Aldığım arılar ( 9 adet) 7 çıta yavrulu yaklaşık 10 çıta arılı ama kenardaki çıtalar alınmış. Kovanlarda 3 adet ham petek var. Arılar nerdeyse ilave istiyorlar. Kovanlarda bal namına bir şey kalmamış. Fuat Bey uyarmıştı. Arılar aç acilen şerbet verin diye.

Ekibin arılarını aldım. Acemilere 2 şer adet ustalara 1 er adet arılı ( kurayla belirlenmiş ) kovan verildi. Kovanları yükledik ilaveler bir başka kamyondan alındı.
Ben bu arıyı, arısı ölen köylülere haber saldım onlara parçalayarak vereceğim. Aslını sorsanız ben devletten yardım almak istemiyordum. Bana kayıp sayımı sormuşlardı bende söylemiştim Arıcılar birliği başkanımıza. Ekip üyeleri gerekli işlemleri yapmışlar. Şu anda 3 kişi belirledim. Bu arı zannedersem benim arılarında yardımıyla 5~6 arısını öldürüp arısı kalmayan köylülerime arı olacak.

Gülersin tabi mesai arkadaşın arılığına kadar 2 adet arını getirdi.
Bundan sonra arılarına iyi bak ve kışın ölen arın olmasın, baharda bu şekilde gülmelisin Vedat Bey.
Yumurtlayan bir Dağ F1 ana arımız diyelim.
Murat AKIN hocamız arılığımızı ziyarete geldiler. Göreve gideceğimden arılara avans verdik 2~3 çıta.
26 mayısta kutulara verilecek ana arı memelerini inceliyor misafirimiz. Hani misafir dediysek o kadarda değil. Yaklaşık 3 saat yardım etti bana. Tabi ben körükçüyüm. Akşamüzeri 17 00 gibi işimiz bitti. Yola koyulduk Halil beyin arılığa doğru. Arılarını kontrol ederken bulduk Halil Beyi. Arıları çok güzel polen ve nektar taşıyorlardı.
Bizleri arılıkta görünce neşesi yerine geldi. Kolay değil Trakya’dan Murat hoca gelmiş.


Halil Bey 25 YTL verdi ama sadece 10 çıtalı boş ilave alabildi. Murat hocada normal karşıladı 25 YTL ye bir ilave 10 çıtayı. Çaktırmadan Halil’in haline gülüyor.

5 yorum:

Taşkın ÖZŞAHİN dedi ki...

eskişehir il tarım müdürlüğüne
arıcılığımıza yaptığı gelişmeden dolayı teşekkür
bu arada murat akın hocamızada selamlar
sayın yusuf gurbuzun misafire incelik yaparak körükçülük yapması
nazikane davranış
muhabbetinzi bol olsun

HB dedi ki...

6 Mayıs geçeli bir hayli oldu ama...

Tekrar vadiye mi gideceğiz şimdi tekrar...

HB dedi ki...

Abi bize arılı kovan dediler. Ama sadece ilave geldi. Bu da olur ne yapalım...

İlhami Uyar dedi ki...

Yusuf bey arıların durumlarının gayet iyi olduğundan bahsetmişsiniz,bu güzelliklerin devam etmesini ve bereketli sezon haberlerinizi bekliyoruz,kolaylıklar ve başarılar dilerim.

muratakın dedi ki...

Yusuf Bey:
Kimin usta kimin körükçü olduğu yaptığı işlerden belli.
Ustaların yanında körüğü elden bırakmak haddimize mi düşmüş.
Saygılar.